Αστάθμητος παράγοντας

Πέμπτη, Μαρτίου 23, 2006

Φόβος



Συναίσθημα που μας προστατεύει και μας πληγώνει ταυτόχρονα.

Σε ολόκληρη τη ζωή μας θα κληθούμε να τον αντιμετωπίσουμε πολλές φορές.
Θα έρθουμε αντιμέτωποι με το φόβο του σκοταδιού, του ύψους, του αγνώστου, της μοναξιάς, το φόβο μήπως πονέσουμε σωματικά η ψυχικά, το φόβο για την υγεία τη δική μας και άλλων.

Ο φόβος είναι εκεί σχεδόν κάθε φορά που επισημαίνουμε κάτι ως σημαντικό για εμάς. Φόβος απώλειας.

Μήπως λοιπόν τελικά είναι το κυρίαρχο συναίσθημα όλων;
Μήπως πολλά από εκείνα τα συναισθήματα που νιώθουμε έχουν τις ρίζες τους και στο φόβο;

Ίσως να είναι και έτσι.

Στον αντίποδα, ο φόβος είναι μοχλός εξέλιξης.
Κίνητρο για να αυτό-βελτιωθούμε.
Να προστατέψουμε τον εαυτό μας από εκείνα που θωρούμε επικίνδυνα.

Όμως επειδή ο άνθρωπος, υποψιάζομαι, πως έχει εντός του χαραγμένο το στοιχείο της υπερβολής, υπάρχουν στιγμές που το παρακάνει.
Από άνθρωπος γίνεται στρείδι.

Τα στρείδια δεν προχωρούν όμως.

Επίλογος:
Σαν να μιλώ στον καθρέφτη, από μια αφορμή που μου έδωσε άλλος, μονολογώ για να απομυθοποιήσω το φόβο μου. Ελπίζω-γνωρίζω πως είναι θέμα χρόνου.

Σχεδόν αμετανόητη λόγω …περιέργειας.

3 Comments:

  • Είναι μόνο αν τον αφήνουμε να είναι. Φοβάμαι τόσο πολύ τους φόβους μου που τους προσπερνω΄...

    By Blogger Λαμπρούκος, at 23/3/06 1:02 μ.μ.  

  • Ο φόβος είναι το ισχυρότερο συναίσθημα - δεν το λέω μόνο εγώ αυτό. Ο Λαμπρούκος το έθεσε καλά: πρέπει να φοβάσαι τους φόβους σου για να ξεφύγεις κάπως. Ομως δεν είναι τόσο εύκολο αυτό...

    By Blogger alombar42, at 26/3/06 10:09 π.μ.  

  • Μήπως ο φόβος είναι και το μόνο συναίσθημα?
    Μήπως όλα τα άλλα έπονται του φόβου?

    "Φοβάμαι μήπως δειλιάσω ψυχή μου
    και κρύψω την αλήθεια πιο κάτω απ’ την φωνή μου
    φοβάμαι αν είσαι ακόμα μαζί μου
    μήπως δειλιάσω ψυχή μου
    και λυπηθώ να σου χαρίσω την ρημάδα τη ζωή μου "

    -m6s-

    By Anonymous Ανώνυμος, at 7/4/06 12:04 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home